tisdag 22 februari 2011

Livets gång och rytm

När jag var tonåring tränade jag friidrott och var duktig på att springa 100 meter.
Jag funderade inte så mycket på livet, utan sprang mina 100 meter och ville hela
tiden bli bättre och nå större framgång.

Vad jag inte visste då var att livet faktiskt inte är 100 meter...Det är ett helt
långt maratonlopp. Vill man leva enligt naturens naturliga rytm handlar inte
livet om att ständigt öka hastigheten och sträva och kämpa. Livet är inte en
tävling där jag måste vara bäst och samla på de dyraste prylarna.

Ska jag orka mitt maratonlopp behöver jag hitta min rytm och fylla mitt liv med
lust och passion och energi så att jag orkar hela sträckan och samtidigt känna
att jag kan leva mitt bästa liv hela livet.

Fyll ditt liv med det som berikar dig! Jag älskar att ha fingrarna i jorden och odla grönsaker!


Men jag har en dotter som älskar att pyssla med något helt annat. Hon älskar mode!
Ytligt kanske någon tycker, men alla har vi något vi brinner för och som vi mår bra av.
Inget är för litet och inget är för stort. Inget är fel och inget är rätt. Du ska må bra och
hitta dig själv i livet. Självkänsla i livets rytm.

...och ute har det snöat hela förmiddagen, men nu är det ljust och väderbarometern visar
- 5 grader. Jag hör på radion och en expert berättar för mig om hur man får bättre
struktur på vardagen. Öppna alltid alla räkningar när du får dem. Lägg dem i en hög
för sig...Bestäm sedan en dag i månaden när du betalar! - låter lätt som en plätt.

Ordningscoach!   Kanske ett framtidsyrke får någon   - dock inte för mig...

1 kommentar:

  1. Så bra du skriver. Det är så sant.
    Jag har sprungit lite för fort den sista tiden men kommer att sakta sakta ner till en bra rytm.
    Fast när man är egen så är det lite svårt ibland.
    Fast jag är bra på att jobba i egen takt.
    Kvitton och räkningar är inte min grej men min man är super ordningssam så då får han fixa med det.
    ha det gott min trots snön
    annika

    SvaraRadera